10. srpna 2011

Alpe Adria Contest 2011

Tradičně na tento závod vyrážíme do Raxu v Rakousku na vrchol Heukuppe 2007 m nad mořem. Tentokrát v sestavě OK2ZAW, OK2VZE, OK6TW a OK1CDJ.
Vzhledem k počasí vyrážíme až v sobotu ráno. Kolem poledne jsme na parkovišti pod vrcholem. Balíme věci a domlouváme co kdo vezme.

Je vidět, že nám jeden nosič chybí. Batohy jsou pořádně těžké. Letos jsme si vymysleli stoleček a židličku pro operátora a to se taky pronese.

K chatě pod vrcholem stoupáme za celkem slušného počasí, ale posledních 500 výškových metrů začíná pořádně pršet. Na chatu dorážíme v rekordním čase, ale pořádně mokří. Chata je nově opravená.

Dáváme si oběd a nějaké to pivo a vyčkáváme až se počasí umoudří.

V podvečer přestává pršet a my vyrážíme na vrchol. Nahoře hrozně fouká, nedaří se nám postavit stan na obvyklém místě a tak ho stavíme v takové prohlubni přímo pod vrcholem, kde tolik nefouká. Sice je tam spousta kamení, ale jde to. Ještě večer stavíme antény na 2m a krátké vlny.

Rozdáváme body v probíhajících závodech a pokoušíme se aktivovat SOTu. Vzhledem k tomu, že na KV probíhá nějaký závod tak se moc nedaří. Noc je klidná jen díky tomu, že jsem pěkně schovaní. Ráno se probouzíme do krásného slunečného rána. Hned vytahujeme solární panel dobíjíme energii do akumulátorů a připravujeme pracoviště.

Honza s Liborem aktivují úspěšně zatím SOTu na 40m CW.  Závod se rozjíždí velmi dobře. Za první hodinu máme 60 QSO. Jen trochu zlobí R2CW, nevíme proč, ale je něco s NF zesilovačem tak operativně měníme zařízení na zálohu v podobě FT-817.

Dvě hodiny před koncem překonáváme loňský výsledek. Během 15 minut přichází bouřka, urychleně odpojujeme anténu a uklízíme zařízení. Z konektoru létají blesky. Kabel odhazujeme dál od stanu. Nezbývá než čekat až se to přežene. Po dešti je 15 minut po konci závodů. Balíme všechno a jdeme dolů na chatu. Cestou nás zastihne ještě menší déšť. Na chatě si dáváme čaj a rychle na parkoviště. Odjíždíme kolem 20 hodiny domů. Závod byl moc fajn, škoda posledních 2 hodin, kdy jsme nevysílali.

Celkem 174 QSO a 40 000 bodů.

Díky všem za spojení a snad příště nám vyjde počasí...