5. srpna 2009

Alpe Adria Contest 2009

Na letošní Alpe Adria Contest  jsme po loňském závodě opět vybrali pohoří Rax. Vyrazili jsme už v pátek odpoledne ve šložení: Honza OK1ZHS, Honza OK2ZAW, Mirek OK2VZE, Ivan OK1TPW a já. Kolem 22h dorážíme na táboříště do Keiserbrunnu. Rano se probouzíme do nádherného počasí.

Přemýšlíme, na který kopec vyrazit. Připadá v úvahu Heukuppe jako loni nebo Schneeberg. Nakonec volíme stejnou kótu jako minule. Máme s sebou tentokrát lepší antény, tak se budeme snažit překonat loňský výsledek. Vybavení: 7el. DK7ZB a FT-817.
Přejíždíme na parkoviště pod vrchol. Balíme si věci nahoru a každý se opravdu rozmýšlí co si vezme. Batohy nejsou nejlehčí. Každý nese olověný akumulátor 12V/9Ah + další vybavení na vysílaní a tentokrát i dostatečné množství vody. S vodou je totiž nahoře velký problém, ani na pod vrcholem není pitná voda k dispozici a vozí jí tam nákladní lanovkou. Kvůli hmotnosti našeho vybavení volíme tu nejjednodušší  cestu nahoru. Na vrchol Heukuppe přicházíme lehce po 16 hodině. Začínáme stavět stany a stožáry. Během chvíle vše stojí a funguje.

Rozdáme několik desítek spojení do probihajících závodů pod svými značkami. Večer začíná hodně foukat a fouká celou noc a pak i celou neděli. Ráno vstáváme kolem 8 hodiny, vaříme si čaj a snídani.

Závod začínáme na CQ. Spojení pěkně přibývají a za první hodinu máme 66 spojení, což je na necelých 5W super. V druhé hodině 40 spojení a pak už rate klesá a střídáme CW, SSB a CQ a vzhledávání. Celkem máme 193 spojení a 47 000 bodů, což je o 30 spojení více než loni a 8 000 bodů víc. Poprvé jsme v tomto závodě použili na vedení deníku PC (notebook 9") a bylo to určitě přínosem. Opět máme strašně málo stanic ze západní EU, jen 2x DL. Asi je 5 W na vytvoření dobrého signálu v DL málo.

10 nej QSO:
I5PVA/6         JN63            521
I4VOS/4         JN54            515
IK2ECM/6        JN63            503

Závod se vydařil, příště zase doufám polepšíme antény. Celá fotogalerie je zde. Loni jsme skončili na 5. místě, tak uvídíme jak to dopadne letos. Díky všem za spojení...